Hur gick det nu då?

En månad utan kolhydrater. Gick snabbt. Att leva utan socker är enkelt, sålänge man är hemma.
 
 
Min diet började sjukt bra, 5 dagar från att jag börjat hade jag tappat 2 kg. Detta var sjukt bra inspis för att orka fortsätta. Jag förstod lixom att jag också faktiskt kan gå ner i vikt. Så de två första veckorna gick jag ned sjukt snabbt. De två sista veckorna har inte varit lika extrema.
 
Nu har jag gått ner 6 kg. Vilket både känns och märks. Jag kommer in i mina gamla jeans vilket är super! Att leva lite hälsosammare, utan onödigt socker och snabbmat har även haft sin inverkan. Jag mår mycket bättre och är mycket piggare. 
 
Jag har heller inte druckit ett glas alkohol under den här månaden. Väldigt bra! Så skönt att inte vara bakis på söndagar och det känns faktiskt som om jag skulle ha en dag mer under veckosluten. Att gymma på söndagar är helt klart bästa dan att gymma på, lite folk och skönt att göra något nyttigt på en annars slö dag.
 
Hur det har varit då. Eftersom jag varit utan godis ända sedan maj 2015 så var detta inget problem för mig. Chips och popcorn är dock något jag saknat.. Men istället har jag dippat grönsaker vilket varit lika gott. Att dricka endast vatten 1 månad har faktiskt gått överraskande bra. Saknar dock typ juice. I skolan har jag inte ätit i matsalen på 1 månad, har haft med mig egen lunch varje dag. Det har gått bra, krävs självklart lite planering och tar lite tid men annars enkelt. Det jobbiga har varit då jag varit på besök hos någon och inte kunnat äta något av vad som bjuds. Hahah, har nog ätit frukt ibland i såna fall.
 
Jag kan verkligen rekomendera LCHF åt dig som gillar grönsaker och kött.
 
Kommer skriva ett annat inlägg om hur jag tänkt fortsätta med mitt nya sockerfria liv. hahah xd
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0