Hockey

Igår när jag kom hem från stallet började hockeyn. Jag satt och kollade på matchen själv med Larry, och faaan va spännande det var. Första gången jag orkade se en hel hockeymatch på tv. Trodde jag skulle dö då ryssland gjorde 3-3 målet några sekunder innan matchens slut. Iofs tror jag inte jag var ända som villa dö av nervositet.
 
Det som gjorde att jag orkade kolla matchen var nog ändå mest det då det slog mig att spelarna är i min ålder. Blev genast mycket intressantare. Så otroligt duktiga dom var, och är så otroligt glad för deras-vår-Finlands vinst.
 
Det finns dock en grej som lämnade och störa mig något otroligt. Jag kollade imorse på aftonbladets intevju med Björkqvist Kasper. Han är finlandssvensk så intervjun gjordes på hans modersmål - svenska. I slutet frågade intervjuaren hur han kan svenska, ifall hans föräldrar är svenskar. SERIÖST. Kasper började förklara för dem om Sveriges historia för att förklara att det finns svenskspråkiga finländare. O M G
 
Snälla sverige, låt mig komma dit och förklara för er. Det är helt sjukt hur lite ni vet om er egna historia och om Svenska språket. åh, så jävla upprörd..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0