Är ni spontana

Hej igen. En grej jag lämnat och fundera lite på. Igår kollade jag ett gammat avsnitt av parneviks ( de är bäst ) och där var en fotbolls spelare med. Han beskrev att han ville att hans partner skulle vara spontan, hitta på massor med random saker och inte vara "tråkig" som vill ha filmkväll osv. 
 
Det känns som om det är lite av en modegrej att alla ska vara väldigt spontana, leva i nuet och hitta på sjuka grejer att posta på instagram.
 
Jag har själv alltid sett mig själv som ganska spontan. Jag är ofta med på grejer som dyker upp plötsligt och har inget emot att allting inte alltid är plnaerat in i det sista. Men, jag har min andra sida också. Ifall jag åker någonstans vill jag veta var vi ska sova, jag vill planera min framtid och inte leva endast i nuet. Jag blir även ofta lite stressad ifall allt inte går riktigt som jag tänkt mig.
 
Den här "modegrejen" med att alla ska vara spontana och att ifall man inte är det så är man tråkig tycker jag är lite jobbig. Jag menar, alla vill inte åka till Thailand imorgon fast man skulle ha möjlighet till det. Dessutom känns det som om många tycker de mindre spontana människorna är tråkiga. 
 
Okej, vet inte riktigt vad jag ville komma fram till som vanligt.. Men ja, tråkiga jag kör på lagom i den här frågan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0