Tjenixen

Tänkte uppdatera er lite om vad jag hållit på med under veckan. Förstås så har jag jobbat varje dag. Min andra sista vecka pågår nu. Sorgligt. Detta har varit min tredje sommar här och den här gången började jag redan i April så det känns som om jag börjar kunna det här. På 2,5 månader är det lite svårt att komma in i allting, så jag är glad över att ha fått vara här lite längre nu i år.

 

I måndags efter jobbet åkte jag iväg med pappa och lekte med mina kusiner. Så dit for den dagen. Vi skulle på gymmet efteråt men klockan var plötsligt så mycket så vi hann inte.

 

I tisdags hade jag en mysig kväll med min syster. Vi städade lite hos mig, pratade och packade ner lite kärl och småsaker som jag klarar mig utan. Så var vi även ute på en 5 km promenad. Lydia med angina och jag med världens sämsta kondition och super förkylning på det så räckte 5 km bra. Haha. Dessutom fick jag bråttom att hälsa på Sverige släktingarna som är här i Finland nu.

 

Igår, onsdag alltså så åkte jag och Linn iväg efter ett bord och stolar jag hittat på Findit. Det var riktigt snyggt och verjligen mycket billigare än det skulle ha varit att köpa nytt. Sedan stack vi iväg med första flyttlasset till Vasa. Jag stressar över hur vi ska få in min soffa i lägenheten.. Det kan hända att den inte kommer in, men vi får hoppas. Den ska in och så är det.

 

Nu börjar det kännas, att vi faktiskt ska flytta. Jag har mest varit sur över det, egentligen skulle jag ju inte ha velat börja plugga redan höst. Men nu är jag faktiskt förväntansfull. Det ska bli kul, kul att få bo ihop med kompis och kul att få lära känna nya människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0