lchf Sara

Tänkte uppdatera er om hur det går med dieten. Jag höll ju en väldigt strikt diet i januari, sedan så slutade jag och började äta som vanligt i februari. Det tog inte länge innan jag kände mig väldigt svälld hela tiden och fick väldigt mycket problem med magen. Så för två veckor sedan bestämde jag mig för att börja på dieten igen. Jag kör inte lika strikt nu som i januari.
 
Då jag slutade efter januari så gick jag upp ca 1,5 kg till 2 kg vilket jag tkr ändå är helt okej med tanke på att jag plötsligt från att ha ätit noll sötsaker börjat äta normal mängd av dem. Nu har jag gått ner sammanlagt 7 kg sedan jag började i januari. Låter mycket men känder ändå inte att det är så mycket.
 
Nu under dessa lite på två veckor har jag, t.ex under skrivningarna fuskat och även under påsken ätit lite kakor och så. Även ätit frukt ofta till morgonmål eller mellanmål. Vilket jag tycker är ok. Tänkter fortsätta på en inte så strikt diet så länge jag orkar. Jag mår så mycket bättre av att inte äta så mycket kolhydrater. Min mage mår bättre och jag hålls mätt mycket längre. Dessutom älskar jag grönsaker och gillar inte potatis så ser liksom inga hinder. Förutom chipsen på lördagskvällarna, det saknar jag.. Hahah, men igår klarade jag faktiskt av att inte ta ett ända chips eller popcorn under hela kvällen. Bra jobbat!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0