Frågor

Jag fick ett par frågor för ett tag sedan som jag tänkte ge mina åsikter kring nu då jag inte har något bättre för mig.
 
Vad tycker du om homosexuella personer?
Jag tycker inget speciellt alls. För mig är det självklart att det inte ska vara någon skillnad på en heterosexuell person och en homosexuell. Jag känner ingen homosexuell bra så jag kan ju inte säga. Jag väljer inte att tycka och tänka något annat om en homosexuell person än en heterosexuell innan jag lärt känna den personen. Tycker det är självklart.
 
Är det rätt att få tycka om samma kön som sig själv?
Jag tycker att man har självklart rätt till det. Ingen annan kan lixom bestämma vem du ska börja tycka om och bli kär i. Jag har fått höra av religiösa människor att ifall man ber tillräckligt till gud så kan man klara av att leva som heterosexuell även fast man tänder på samma kön som en själv. Det är verkligen ingen teori jag köper. Homosexualitet är ingen sjukdom det går inte att "bota" eller få att försvinna genom att be. Snälla. 
 
Hur stor ålderskillnad kan det vara två personer i ett förhållande enligt dig? Kommentera gärna de olika allternativen: båda under 18, både över 18, ena under 18 och andra äldre än 18.
Jag tycker inte att åldern är så stor skillnad i ett förhållande. Man blir som jag skrev innan kär i en person men såklart så spelar åldern in i vissa situationer. När man går i högstadiet så är man ganska liten fortfarande och jag tycker att man ska söka sig till någon i sin egen ålder, 2-3 år hit och dit har inte så stor betydelse. Men en tjej som är 17 och en kille på 13 år har ganska olika tankesätt. Men jag tror nog alla fattar det här. I äldre ålder då man växt upp och mognat tycker jag inte åldern har någon betydelse. :) 
Jag kan nog inte svara på detdär med åldern, åldern har inte så stor betydelse!
 
Bästa boken?
Min favorit bok serie är kanske Vampire Academy. Det är ett tag sedan jag läste bokserien men den är så himla bra! Rekomderar verkligen den åt alla. Egentligen gillar jag inte fantasy så mycket men dessa böcker är verkligen super bra!
 
Bästa filmen?
Jag är inte så bra på filmer, jag kollar ju en hel del men jag kommer aldrig ihåg va de heter.. Så jag vet faktiskt inte vilken film som är min favorit. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0