Varför bloggar man?

Har nyss läst en massa bloggar och så började jag fundera på varför man egentligen bloggar, speciell varför jag själv bloggar. Jag själv känner att jag utvecklat ett beroende av att blogga. Mina tankar går hela tiden till bloggen och om jag gör något speciellt så funderar jag över hur jag skulle skriva det i bloggen. Men jag bloggar förstås inte bara för att jag är beroende hahah utan för att jag tycker helt enkelt det är roligt. Dessutom känns det kul att det finns människor som går in här på bloggen och läser varje dag. 
 
Men ibland så tänker jag på att det finns ju faktiskt vissa risker med att blogga. Vem som helst kan läsa min blogg. Då när jag började använda dator/internät, (jag har ju faktiskt levt på den tiden då inte internet fanns i alla hushåll) så kommer jag ihåg att vuxna sa att man inte skulle sätta upp bilder på sig själv på nätet eller skriva om vart man bor osv.. Idag så är det facebook, instagram, bloggar, på alla dessa sidor så finns det information om oss, och bilder. Vart försvann det där om att det är farligt att lägga upp bilder på sig? Självklart har massor ändrast, men det kan ju inte vara bra att det ändå finns hundratals bilder som folk kan hitta på en på nätet. Speciellt i en blogg finns det massor med bilder, om någon vill använda dom bilderna så är det hur enkelt som helst för den personen att kopiera dem. Dethär vet jag ju själv också extra bra eftersom jag varit i den situationen. 
 
Nu känner jag att jag borde kanske tänka lite extra på vad jag riktigt lägger upp hit på bloggen.
 
Jag vill förståss inte sluta blogga, och tänker inte heller sluta av med att skriva vad jag håller på med osv. Men jag tror att det ändå är bra att lite tänka på att det kan finnas människor ute som bara vill jävlas med en. Skriv inte vad som helst, spara de personligaste sakerna till att berätta åt bästa vännerna i stället.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0