Hoppträning

Tänkte sammanfatta helgens hoppträning i ett inlägg. 
För det första så tyckte jag det var super kul att får träna för en hopptränare för en gångs skull. Även fast jag flög av två gånger igår så red jag runt med ett leende på läpparna.
I lördags så var Kukka riktigt pigg, hon brukar inte vara såhär pigg så jag var inte riktigt van att rida henne i ett sånthär tempo. På uppvärmningen skulle vi hoppa och svänga ganska brant och där så rätade jag upp mig för sent så då jag och Kukka hade olika åsikt om åt vilket håll vi skulle så resulterade de i att jag ramlade av, som tur så gjorde jag det ganska snyggt och landade på fötterna, nästa varv hände exakt samma sak och då stötte jag till ryggen lite. Men det var inget jag märkte av föräns idag.
Träningen fortsatte, både jag och häst var helt svettiga. Båda hade roligt och vi lärde oss nya saker. Kukka fick hoppa specialhinder och jag fick lära mig att rida. :D Tillslut hoppade vi en bana som gick fin fint. Jag var riktigt lycklig efter träningen av all positiv kritik. Kukka fick massor av beröm, jag fick och min ridlärare var nöjd över oss.
 
Idag så red jag inte riktigt i samma grupp vi var lite blandade, två mindre ponnysar och så två större. Idag red vi mer linjer och räknade galoppsprång. Kukka hoppade första gången vattenmatta och det var inga problem. När dom släpade in den så kollade hon lite men sedan så brydde hon sig inte alls. Jag var så glad efter att vi hoppat vattnet första gången då hon var så modig och duktig. Ponnyn tycker verkligen dethär är roligt, hade jag chansen att köpa henne så vore hon min. Skulle nog kunna göra vadsomhelst nästan för att få rida en sån ponny som hon varje dag. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0