Ur min synvinkel

Igår när Anna och jag gick runt och shoppade märkte jag en grejj. Vi finlandssvenskar pratar om hur svenskarna är så mycket socialare och trevligare än oss. Igår så fick jag en helt annan uppfattning. Väldigt många försäljare var sura och otrevliga i kassan. Dethär har jag inte märkt av i så stor grad i Finland. Förståss fanns de riktigt trevliga och glada försäljare också men såklart lämnar de sura mer i minnet. Under denhär resan så har mina goda och sämre fördomar mot svenskarna förändrats mycket. Nästan alla svenskar man mött på såhär annars på gatan osv har varit riktigt trevliga, men i butikerna har jag oftast fått se sura miner, vilket är ganska tråkigt. När vi gick ut en butik så skämdes jag nästan för butikägarens skull, som försäljare skulle jag aldrig uppföra mig på de viset..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0