Skillnad

Jag läste nyss en artikel och komentarer till artikeln om då ett lo djur attakerat en katt på en familjs gårdsplan. Det jag började störa mig på var komentarerna.
Fanns en komentar som var ungefär såhär - Varför skulle lodjuret ha behövts avlivas? Håll era katter inne, så hålls lodjuret borta. Nog kan man vara dum och självisk.
Fanns också komentarer där man tyckte att de som bor på landet skulle skärpa sig.
Hah. Usch vad jag blir frustrerad på människor som tror dom är experter på något dom inte har en aning om hur det fungerar i praktiken. Komentaren om att hålla katter instängda är antagligen skriven av nån som bor i stan i höghus och aldrig släpper ut sin stackars katt. Hur många på landet släpper ut sin katt? Typ alla. Här så finns det både inne och ute katter som går runt på gårdsplanerna och vissa på längre färder. Men att man borde börja hålla inne sina katter/andra djur pga. att det finns lodjur som lurar runt på gårdsplaner är dumt och okunnigt. Tänk om lodjuret kommit på ett mindre barn. Ska man då också säga att man borde hålla inne sina barn? Snälla stadsbor det fungerar inte så på landet. Här är barnen ute på gårdarna och i naturen, skogarna och leker. Bor man i en by, eller ett mindre ställe ska man inte behöva vara rädd över att ett djur ska komma på ens barn när dom är ute och leker. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0