Kyligt

Nu under hösten och senare fram mot vintern så går jag runt och fryser jämt. I skolan så fryser vinju typ alla. Det är aldrig en passlig temperatur innomhus där. Sedan så när jag kommer hem så går jag också runt och fryser eftersom jag har det lite kyligt här i mitt hus. Så de första jag gör när ja kommer hem är att dra av mig dom obekväma skolkläderna och byta om till sköna och varma kläder. Så har jag också nu mot hösten börjat dricka massa varma drycker som typ te. Kaffe klarar jag inte av att dricka hur trendigt det nu än är. 
 

Många tycker att det är tråkigt att sommaren är slut och att det är dags för kallar väder. Hösten är ju faktiskt ganska mörk och tråkig, men den går faktiskt att göra lite mysigare och roligare. Jag tänkte skriva upp några tips på hur du får hösten att kännas lite bätre och mysigare. 
  • Använd mysiga och varma kläder, halsdukar, ullsockor, varma skor och sköna mössor.
  • Pynta upp med ljus i ditt rum, gärna doftljus. Finns det något mysigare?
  • Skaffa filtar, hur mysigt är det inte att sitta med en filt runt sig och kolla film.
  • Shoppa lite nya kläder, varma såna.
  • Lyxa till det lite i vardagen och skäm bort dig med ben&jerrys och solo ibland.
  • Gör saker med vänner, fika, shopping, bio, gå ut och ät, ha en filmkväll, prata ut.

Jag har ett ord i min hjärna som snurrar på hela tiden och det är mysig. Allting kan vara mysigt för mig, människor, kläder, dagar, sängar.. Jag använder ordet alldeles för mycket och det kanske märks i bloggen. Som tur så brukar jag alltid ibland ha perioder där jag helatiden använder vissa ord, och dom brukar gå över. Så det är lungt, ni behöver inte sluta läsa bloggen pga att ni blir tokiga på användningen av mysig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0