Sverige resan

Jag lovade ju att blogga om resan till Stockholm och så märkte jag nyss att jag glömt göra det så här kommer ett ganska kort inlägg om de.
På fredag åkte vi hela revygänget med buss ner till Åbo. Bussresan var riktigt rolig och solig, alla var på bra humör. Jag trodde där ett tag att jag glömt min teleofonladdare hem, men hittade den som tur efter att jag paniksökt genom min väska ett x antal gånger. När vi kom till hamnen så hade vi ganska mycket tid på oss där så vi satt och pratade skit mitt bland alla människor, såhär i efterhand kan jag tycka att våra samtalsämnen var ganska pinsamma. 
När vi sedan gått ombord på färjan så var det nästan direkt tid för buffén som några av oss skulle på. Riktigt god mat var det, även fast jag var helt mätt redan efter förrätterna. Typiskt. Kvällen fortsatte på båten och var riktigt rolig! Bästa kvällen för min del på länge.
När vi sedan efter 40 minuters sömn skulle stiga av färjan var det inte riktigt lika roligt längre. 7-8 tiden hade vi morgonmål på ett hotell i stockholm där jag lyckades somna i matbordet. Värsta timmarna av resan hade jag nu framförmig. Vi slapp in på vårt hotell först klockan 15 på dagen så vi skulle tillbringa 7 timmar på stan. Jag kan ärligt säga att jag var helt död. 40 minuter sömn gjorde inget bra. Första 3 timmarna så köpte jag inget, mina byxor skavde, jag var sur och trött och efter att jag trodde jag skulle svimma av huvudvärk och vätskebrist blev det inte direkt bätre. Meen jag började faktiskt må lite bätre så jag fick köpt ett par jeans, några tröjor och yogapants.
När vi kom till hotellet så sov vi alla ett par timmar. På kvällen skulle vi på en teater som var riktigt bra, jag var bara alldeles föt trött och teatern var för lång så jag sov genom hälften. På kvällen tog vi det bara lungt på hotellet och pratade skit. 
Från lördag till söndag hann jag sova hela 3 timmar, (bätre än 40 minuter iaf) tills vi skulle hoppa på bussen och köra till hamnen för att stiga på dagsfärjan tillbaka till Finland. Söndagen var riktigt rolig. Sov först några timmar för att man skulle orka och sedan var det fullfart på ända tills vi kom till Åbo där den jobbiga bussresan hem väntade. 
 
Jag tyckte resan var riktigt rolig, även fast jag fick alldeles för lite sömn och missade mig lite på stan. Ifall jag är med i revyn i nästa år också så ska jag helt säkert med på resan igen! Superkul. :)
Bilderna kommer i lite vilken ordning som helst..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: :)

Vem har tatuerat ditt namn på sitt bröst? Och varför?

Svar: Jag har ingen aning om vem han var, någon från brasilien och när jag sade vad jag hette så visade han att han tatuerat in det namnet. Vet inte varför.
Sara Forsberg

2014-04-12 @ 07:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0