Topi

Ikväll red jag för andra gången ponnyn Topi. Jag hade lite problem först i uppvärmningen, min arm var inte alls i skick. Kändes som om den va sträckt och direkt jag försökte böja hästen lite eller nåt med högerhand så gjorde de ont från nacken till armen. Gick som tur bätre efter en stund även fast det var lite jobbigt. Jag brukar aldrig klaga på nått som skavar eller liknande när jag rider men den här gången sa jag faktiskt åt Nina om det så hon skulle fatta ifall jag inte kunde kräva så mycket av hästen den här gången. Vi hoppade lite små hinder och red över bommar. Lilla unga plutten Topi var rikigt duktig och verkade gilla läget. Så söt e han. Kändes lite som om jag fick vara hans mamma. :3 Haha. Nemen sjukt gullig och härlig 6 åring är han. Galoppfattningarna lyckades också bätre den här gången än sist, troligen kommer jag rida honom nu snart igen. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0