Skor

Skor är något väldigt många tjejer är beroende av. Att ha ett par snygga skor till en outfit gör ju lixom hela grejen. Skor är viktigt. Därför så behöver jag fler. Även fast jag egentligen kanske inte riktigt skulle behöva. Men om man tar hand om sin shopping ekonomi själv, får man ju faktiskt välja vad man vill lägga sina pengar på.
Till er som är lite som jag, vill ha mycket men har inte riktigt råd. Läs gärna inlägget, lär er tänka för. ;)
 
Skor är snyggt, trenderna byter och dom skorna man köpte förra hösten är inte alls lika inne iår. Ett vanligt problem för oss. Vad ska man förhindra för att inte hamna i den fällan där man har ett par skor man absolut inte längre vill använda.
 
Man kan ju alltid satsa på billiga skor. Det förstår ju alla att man får fler par då, och det är kanske inte lika farligt ifall man inte vill ha dom nästa höst, eller om ett par veckor. Ekonomiskt på kort sikte är det såklart ett smartare val.
 
Istället för att köpa ett billigt fake läder skopar kan man förstås köra på ett ordentligt par. Läder skor med bra passform och ordentligt gjorda men 3 gånger dyrare än den billigare varianten. Det känns som om plånboken ramlat ihop, men det kommer löna sig!
 
Oftast är den dyrare skovarianten också mycket snällare åt din fot. Ifall du ska köpa skor du vet du kommer använda länge och mycket, tänk noga efter så du inte hamnar där i fällan och bara använder dom en kort stund. Vill jag ha domhär? Kommer jag faktiskt använda dem? Är det skor jag tänker använda mycket? - Ifall svaret är ja, kör då på det paret som är lite dyrare men med bätre kvalité. Det lönar sig.
 
Såklart behöver inte den bätre varianten alltid vara dyrare, men tyvärr är det ofta så. Jag vill inte heller ni ska tro att jag tycker man bara ska köpa skor av det bästa märket osv. Såklart köper jag också billiga skor ibland, men jag har faktiskt lärt mig att tänka på kvalitén lite också. ;)
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilket bra inlägg! Håller helt med dig.

2013-09-30 @ 19:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0