Skofixning

Har äntligen tagit tag i en lite tråkig sak som borde ha gjorts för länge sedan. Nämligen tvättat mina converse och smörjt mina favorit boots. Jag hoppas verkligen att conversen kan bli rena igen. De har varit ganska så otroligt smutsiga nu en längre tid. Men jag brukar lyckas ganska bra med att tvätta dom.. :)

Brukar börja med att ta bort snörena och binda dom till små tussar och slänga dem i tvättmaskinen. Så ska ju förstås skorna dit också.
Tvättar "tvätten" i den såkallade handtvätt kateogorin.
Efter den tvätten så blandar jag vatten och klor eller heter det klorit(?) och sätter skorna i blöt där.
Sätter på mig handskar ( viktigt!! eftersom kloret kan irritera huden ). 
Med hjälp av en skarpare borste så försöker jag få bort fläckar. 
Då jag är nöjd så lämnar jag ännu skorna i blöt en stund.
Resultatet brukar bli bra.. 
Kom ihåg att inte tvätta färgade converse med klor, eftersom det bleker tyget.


Mina älskade boots fick sig ett tjockt lager med härlig skokräm. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0