min blogg - mitt liv

Jag har märkt att min blogg var mycket mer privat på något sätt förut. Eller jag känner att den blivit mycket ytligare. Nu skriver jag typ bara om vad jag gör. Förut var det mer känslor och långa texter, vilket jag vet att läsare gillar mer.
Så tänkt bara säga att just nu är jag vädligt lättad över att alla prov är över. Vi börjar på 3 perioden imorgon, perioden kommer bli tung, men det blir lättare sen. 
 
Skolan har varit väldigt jobbig nu på senare tiden, med alla prov och inlämningar. Många har frågat av mig ifall jag tänkt på att hoppa av gymnasiet. Varje gång har jag blivit förvånad över att man äns skulle kunna tänka sig att göra det. Livet är fullt med motgångar, och då ska man inte bara ge upp. Gymnasiet är inte det enklaste valet efter nijan. Men jag tror att det kommer löna sig i framtiden. 
Det är klart att det är jobbigt ibland, allting är jobbigt ibland. Men sedan blir det alltid bätre och enklare. Motgångar gör en starkare.
Jag har no aldrig äns tänkt tanken på att hoppa av gymnasiet efter att jag börjat här. Vart skulle jag lixom ta vägen då? Dessutom skulle det kännas väldigt svagt, det kan ju inte vara roligt alltid. 
Tänk positivt, om några år slipper jag hoppligen in på den skolan jag vill till och kommer att få börja jobba med det jag vill. Då kommer jag vara glad över att jag kämpade mig genom gymnasiet, alla prov och uppgifter.
Ge inte upp då det blir svårt, det kommer kännas såå bra när du klarat den svåra tiden!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0