Optima

Hela årskurs 9 från vår skola ( förutom bonus ) var till optima och kolla idag. För er som inte vet så är det en yrkes skola i Jakobstad. Var helt kul dag. Dock fick jag iaf väldigt ont i fötterna av att behöva gå så mycket. Först var vi på Lannäs alla som får i 9 c och d. Vi fick kolla runt på alla djur, hästar, kor, får, smådjur osv. Sedan for vi till trädgårdsgatan ellr något ditåt.. Hhaha där åt vi mat och guidades runt. Sist for vi till en byggnad där dom hade Merkonom & Datanom yrkes utbildning. Jag vill såå mycket på merkonom! Fast ändå vill jag också till gymnasiet. Finns ju möjligheten att kombinera Kronoby gymnasie med handels i Karleby. Det tar 4 år.. Fast i såfall kan jag inte läsa så mycket extra ämnen, ifall jag skulle vilja läsa tyska och långamatten + något annat änn. Har en månad kvar att fundera ut hur det blir. :P
En simpel bild som jag fotograferade till en tidning i höst. Dock valde dom inte att använda den här bilden. Men jag gillar den här extra mycket. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0