2013

 Vad vill jag göra under 2013? Vad kommer att ske under 2013? Vad har jag för mål under 2013?

Jag väntar mig mycket av 2013. Under 2013 så ska mycket ske.
Här kommer lite händelser som jag nu kommer ihåg / vet att kommer ske.
Det första lite extra som händer är att jag kommer bli Vanessas gudmor på fint språk, själv vill jag använda ordet fadder istället. Jag tycker det känns super roligt att få bli det. Sedan så kommer vi in på helt andra saker som Thailand. Två veckor i solen tillsammans med familjen + Anna. Nu är det endast 35 dagar kvar tills vi åker ner till Helsingfors, och nästa dag flyger direkt till Thailand. Direkt efter Thailand resan så ska vi söka in till nya skolorna, så jag har inte så mycket tid kvar att välja var jag ska gå. Nu är dock valet redan ganska så klart, dock med två olika möjligheter. Vårterminen i skolan kommer vara full av prov läsning, roliga händelser osv. Jag ska verkligen ta och försöka (iaf) njuta av den sista tiden i 9:an. Den 25 maj så fyller jag 16!!! I den här åldern känns det iaf härligt att bli ett år äldre. ;) Sedan i början av juni kommer skolavslutningen. Då är det dags att säga hejdå till skolan och alla lärare, vissa kommer man se av i gymnasiet.. Tror nog nåra tårar iaf kommer falla under den dagen. Sommarlov!!! Sommaren 2013 är det jag taggar mest inför under hela nästa år! Det ska bli en härlig sommar med kompisar, sol, bad, villor, killar. ;) Till hösten så börjar nya skolan. Skolarbetet kommer kräva mycket mera tid änn nu. Men det blir nog säkert bra. Senast till hösten vill jag börja rida iaf 1 gång i veckan vid takalan talli. Gärna dock nu redan till våren. Vill inte gå in mera på hösten 2013, känns så deppigt att prata om det. 
 
Under 2013 vill jag bli en bättre människa. Få fler vänner och behålla mina gamla, även fast vi hamnar i olika skolor.  Jag vill vill vill komma igång med ridningen igen. Så får jag se vart det leder. Jag har även hemliga planer om att köpa ny kamera, men dit kommer jag behöva massor med pengar, så får se hur det går med det. Jag hoppas även få ett sommararbete, vilket kommer behövas, eftersom min egna ekonomi inte är så bra. 
 
Målen under 2013 är att skolarbetet ska fungera lika bra som det gjorde i lågstadiet. Jag vet att jag kan! Jag måste bara få bort latheten som satt sig i mitt huvud nu under de senaste 3 åren. Ett mål till är att fortsätta med ridning, det är även en sak jag vet jag kan.. Men som lämnat bort lite pga min lathet. 
Dessa två punkter hittills har båda slutat med lathet. Så det jag verkligen behöver komma över 2013 är latheten i mig!! Jag är absolut inte lat egentligen, jag är pigg och glad och vill göra saker själv. 
Så ett av mina mål är att istället för att efter skolan sätta på datan direkt, göra något nyttigt.  
 
2013 ska bli ett awesome år och det ska vi se till att det blir! Inte så svårt att bli bätre än 2012 iaf. ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0