Skratt förlänger livet

Hihi, fick skratta ganska mycket då mamma julstädade sina gamla lådor, och hittade ett antecknings block. Här fanns en julklappslista som jag hade haft mamma att skriva upp. Så jag tänkte nu översätta den från finska hit.
Snälla Jultomten
*hoppar över första meningen* Jag önskar mig nya skidor, röda med samma slags lås som pappa har på sina skidor. Och lite längre än dom gamla. Så kan Valle få dom gamla. Jag önskar mig också en Babyborn docka och en overall till den. Så önskar jag mig 6 st blöjor åt babyborn och en tutt och en tuttflaska.. 
osv osv..
Önskar Sara 4 år.
Hihi, det var nog lite gulligar på finska. Men jag översatte det snabbt nu så det får duga. Så fick ni också en lite längre version än den som jag satte ut på facebook.  Så dethär var min julklappslista då jag var 4 ½ år, vilket är ganska exakt 11 år sedan.  I dagens läge så är listan väldigt ändrad och nu till jul så kommer jag endast få pengar pengar och presentkort.. Inte så speciellt.. Hahah, men jag får vara med min släkt iaf. <3 Dessutom slipper jag på mellandagsrean och SHOPPA.. :D 
Från 4 till 15.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0