Saknar mitt liv

Nu har jag varit väldigt oaktiv med hästar i ca ½ år. Jag saknar hästlivet verkligen. Eller egentligen saknar jag inte ridningen så värst mycket, eller jo träningar och tävlingar och mysiga terränger. Men inte det där vanliga rida runt på ridplan själv. Det jag saknar är stallet, alla ponnysar och hästar. Den mysiga stämningen i stallet och intresset som alla i stallet delar. Även känslan av att kunna något är saknad. Dock sista tiden jag höll på med ridning aktivt så kände jag mig inte så duktig. Jag hade varit på för få träningar och fick inte riktigt till det med ridningen så mycket så att jag hade varit nöjd.. Efter att Liv flyttat så skulle jag ha behövt en ny häst direkt för att hålla upp intresset. Men så blev det ju inte.
Jag brukar ofta tänka på ifall jag i dagens läge skulle få en häst, skulle jag då orka med det? Ridning kräver mycket tid och pengar. Så vill jag verkligen satsa på det. Vore det inte då enklare med att rida nån gång i veckan på nån annans häst? Men då kommer vi till det som jag ändå vill. Träna & utvecklas tillsammans med en egen häst. Jag behöver framgångar och mål för att orka med denna hobbyn. Det fick jag inte då jag inte längre hade Liv utan endast red olika hästar. 
Jag saknar livet med hästarna, men är jag beredd att börja satsa på hobbyn igen? Just nu vet jag faktiskt inte.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vi har nog oxå saknat dig mycket med ponnisarna. Tror nog du skulle få ta en ordentlig funderare om du på riktigt skulle orka med en egen häst, då du har blivit erbjuden att rida, träna och tävla så mycket du vill helt gratis, men endå inte tagit chansen. Nu är det för sent, för snart flyttar jag och ponnyrna bort bara gården blir såld.
Många kramar endå åt dig Sara, tack för dom tidigare åren <3 <3

2012-12-24 @ 05:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0